Condiții de returnare a produselor
KOMODER INTERACTIVE S.R.L. garantează înlocuirea și/sau acceptarea returului produselor doar consumatorilor astfel cum aceștia sunt definiți la art. 2 pct. 2 din Ordonanţa nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor. Persoanele juridice nu intră în categoria consumatorilor.
Sunt excluse produsele confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar, precum și produsele achiziționate în showroom sau cele care au fost cumpărate ca urmare a inspectării lor în showroom, deoarece a existat oportunitatea inspectării și testării produsului la adresa showroom-ului.
Returul produsului va fi acceptat doar dacă acesta este complet și în condiție bună și nu prezintă niciun semn de folosire sau de deteriorare. Dacă lipsesc părți, returul nu va putea fi acceptat.
Pentru o gestionare eficientă și la timp toate reclamațiile trebuie anunțate strict online folosind formularul de retur.
Termenul-limită de returnare a produselor
Consumatorii pot returna un produs cumpărat la distanță în termen de maxim 14 zile de la data comunicării deciziei de retragere din contractul de vânzare-cumpărare la distanță, fără a fi nevoiți să justifice decizia de retragere, în conformitate cu dispozițiile art. 56 alin. (1) din OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii. Returul produselor după termenul de 14 zile va fi acceptat doar dacă condițiile de garanție se aplică.
Produs defect
În cazul în care produsul achiziţionat s-a defectat vă rugăm să ne contactaţi folosind formularul de garanție pentru stabilirea detaliilor necesare reparaţiei. Dacă defectul este necunoscut sau greu de soluţionat la locaţia cumpărătorului produsul va fi preluat de către echipa logistică Komoder cu destinație spre departamentul tehnic KOMODER care va constata dacă produsul necesită reparație sau dacă va fi înlocuit. În acest caz, taxele de transport, ambalare şi reparaţie vor fi suportate de către vânzător.
Returul produselor
Puteţi solicita înlocuirea produsului sau contravaloarea acestuia achitată în termen de 14 zile din momentul în care aţi recepţionat produsul. În cazul în care doriţi returnarea produsului vă rugăm să ne solicitați acest lucru prin completarea formularului de retur.
Costul transportului de retur
Potrivit prevederilor art. 56 alin. (1) din OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii costurile cu transportul standard al produsului în vederea returnării, similare cu cele ale livrării, vor fi suportate de către vânzător.
Cu toate acestea, potrivit dispozițiilor art. 59v1 alin. (3) și ale art. 59v2 alin. (2) din OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii consumatorul va suporta costurile suplimentare în cazul în care va alege un alt mijloc de a returna produsul decât cel în care l-a primit, precum și costurile cu ambalarea produsului care nu sunt incluse în costul cu transportul. Din acest motiv se recomandă firma de curierat care a fost aleasă și pentru livrarea produsului.
Returul produselor care au fost achiziționate prin programul de Buy-Back
Pentru returul produselor achiziționate în procesul de Buy-Back există mai mulți pași care sunt urmați. Vom detalia un exemplu complet.
- Clientul își achiziționează un fotoliu de masaj de la Komoder. După un timp, el dorește un upgrade, vrea un alt produs superior ca și preț și performanțe. Pentru acest schimb, clientul va plăti o diferență de preț.
- Clientul primește fotoliul nou, dar se răzgândește în timpul perioadei de retur și solicită aducerea produsului inițial.
- Clientului i se va face schimbul de fotolii, îl va primi pe primul achiziționat. În acest caz, i se va returna diferența de preț achitată la upgrade. Din această diferență se vor scădea taxele de manipulare, de ambalare și montajul pentru ambele fotolii.
- În cazul când costurile acestor servicii va depăși diferența de preț dintre fotolii, clientul va suporta costurile suplimentare.
Retur folosind "Serviciul de demontare, înfoliere, împachetare și manipulare Komoder"
În cazul în care nu aveți posibilitate de demontare, manipulare, înfoliere și reambalare a produsului în vederea returului vă rugăm să ne contactați telefonic la numărul 0364.100.160 pentru a solicita ca personalul Komoder să vă ofere acest serviciu contra-cost. În situația în care solicitarea de retur se face verbal personalului care a despachetat, montat și manipulat produsul atunci "Serviciul de demontare, înfoliere, împachetare și manipulare" nu va fi facturat sau va fi facturat cu valoare zero (0).
Programul de lucru pentru departamentul logistic și departamentul tehnic care asigură serviciul "Serviciul de demontare, înfoliere, împachetare și manipulare Komoder" este de Luni până Vineri de la ora 09:00 la ora 17:00, iar în timpul sărbătorilor legale angajaţii companiei Komoder nu vor avea program de muncă. Pentru solicitări de retur timpul de răspuns este cuprins între 2 şi 48 de ore. Timpul de răspuns poate fi influenţat de sfârşiturile de săptămână sau de sărbătorile legale.
Ambalajul
Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor. Această diminuare include și eventuala distrugere a ambalajului ori deteriorarea produsului pe parcursul returului ca urmare a unei ambalări și /sau transport defectuoase. Cu toate acestea, Komoder nu va refuza procesul de returnare pe motiv că nu aveți sau nu puteți aduce ambalajul original sau că acesta nu e într-o stare bună, însă va putea reține din prețul plătit contravaloarea acestui ambalaj ori suma cu care a fost diminuată valoarea produsului în urma deteriorării acestuia.
A se observa starea produsului în momentul livrării (fotografierea coletului este recomandată). Se recomandă neutilizarea produsului în cazul în care există intenția de returnare a acestuia. Dacă se observă orice defecțiune aceasta trebuie menționată și notificată în scris, de îndată, la momentul primirii coletului ori trebuie refuzat coletul.
Returnarea sumelor
Vânzătorul este obligat să ramburseze sumele pe care le-a primit drept plată din partea cumpărătorului, fără întârziere și nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de cererea de retur din partea consumatorului. Sumele vor fi înapoiate exclusiv prin transfer bancar din contul vânzătorului în contul cumpărătorului de unde s-a realizat plata prețului. În situația în care cumpărătorul apelează la "Serviciul de demontare, înfoliere, împachetare și manipulare Komoder" costul acestui serviciu va fi facturat spre cumpărător împreună cu factura de return (stornare).