Foarte multi angajati experimenteaza stres sau anxietate la un moment dat la locul de munca, insa nu multe sunt persoanele care stiu cum sa faca fata unei astfel de situatii in mod eficient. Vom vedea ce inseamna mindfulness si ce beneficii aduce atat angajatilor, cat si companiei.
Mindfluness poate fi folosit ca masura preventiva pentru stres, anxietate si dificultati de concentrare. De asemenea, functioneaza pentru stimularea bunastarii emotionale si imbunatatirea comunicarii la locul de munca.
Ce inseamna mindfulness la locul de munca?
Mindflulness inseamna sa constientizezi momentul prezent si sa te concentrezi asupra lui. Asadar gandurile care provoaca ingrijorare, stres sau distragerea atentiei sunt blocate. Persoana se concentreaza pe momentul prezent, are un sentiment de control asupra gandurilor si este constienta de ceea ce simte si de modul in care actioneaza.
Beneficiile aduse de mindfulness pentru angajati
Am vazut ce inseamna mindfulness, iar acum vom afla care sunt beneficiile pe care aceasta practica le ofera angajatilor.
- prevenirea sindromului burnout (suprasolicitarea profesionala)
- performanta mai buna
- cresterea nivelului de atentie si concentrare
- cresterea eficientei la locul de munca
- cresterea inteligentei emotionale
- imbunatatirea capacitatii de luare a deciziilor si de gandire strategica
- creativitate sporita
- mai multe emotii pozitive
Cum promovezi mindfulness la locul de munca?
Dupa ce am aflat ce inseamna mindfulness si care sunt beneficiile sale pentru angajati, probabil ca te intrebi cum se poate promova aceasta practica intr-o companie.
Mindfulness poate fi practicat oriunde, implicit la locul de munca, prin:
- exercitii de respiratie – angajatul inspira si expira lent si se concentreaza asupra acestei actiuni
- sesiuni de meditatie la locul de munca
- interzicerea telefoanelor in sala de sedinte
- incurajarea pauzelor regulate de la calculator
- prezenta la birou a unui fotoliu de masaj Komoder – masajul ajuta corpul sa intre intr-un stadiu relaxant, tensiunea musculara se diminueaza, iar angajatul reuseste sa adopte starea de bine;
Mindfulness-ul poate deveni parte din programul de wellness al companiei, asadar alaturi de reducerile pentru abonamentele la sala de fitness, voucherele la spa sau fructele la birou.
In concluzie:
- mindfulness inseamna sa fii atent la ce traiesti in momentul prezent fara a face judecati asupra gandurilor pe care le ai;
- fara a analiza gandurile, persoana ramane ancorata in momentul prezent;
- mindfulness-ul la locul de munca aduce beneficii pentru angajati, printre care: o mai buna atentie si concentrare si gestionarea cu succes a factorilor de stres;
- poti adopta practica mindfulness printre angajatii tai prin intermediul sesiunilor de meditatie sau incurajarea pauzelor in care sa se aseze pe fotoliul de masaj performant – un masaj complet ajuta la detensionare si la o foarte buna relaxare.
Sanatatea emotionala si mentala au un impact foarte mare asupra starii de bine a angajatilor tai. Acest lucru inseamna o echipa productiva si profit crescut pentru compania ta. Acum ca ai aflat ce inseamna mindfulness si cat de importante sunt beneficile sale, acorda atentie metodelor prin care angajatii sa poata adopta starea de relaxare, iar castigul va fi de ambele parti.
One thought on “Ce inseamna mindfulness la locul de munca, ce beneficii are si cum se practica”
Comentariile sunt închise.